Sammanfattning av 2013

Jag är medveten om att det är tre veckor kvar på 2013 men jag känner för att sammanfatta året nu så jag passar på medan jag vet att det blir av. På många sätt ett rätt värdelöst år, tbh. Självklart en del bra punkter men det har inte riktigt varit vad jag trodde att det skulle vara.

I februari flyttade jag ut ur min lägenhet i Göteborg. Hade hoppats på att bo där längre men vafan, kanske återvänder någon gång i framtiden. Resten av året har väl varit ganska rörigt. Lagt på tok för mycket pengar på mat och alkohol. Tränat för dåligt. Sabbat kroppen. Tappat motivation. Slarvat bort möjligheter. Förlorat en kär släkting. Blä.

All fritid har dock gett mig möjlighet att spendera mycket tid med finisar, i synnerhet Johan, Kalle och Kim. Mina pärlor <3 Har också fått jobberfarenhet via Konserthuset, besökt Prag, tagit körkort, varit på DÄBA-fest i GBG och haft bästa Urkult hittills. Så det har ju funnits ljusglimtar.

Kommer alltid att förknippa 2013 med Keaton Henson, upptäckten av Per & Livskrisen samt Luke Sital-Singh, Kristian Gidlunds sommarprat, Minecraft, Lou Reeds bortgång och kopiösa mängder dåligt vin. Deppiga fyllenätter. Aja.



Tvivlar på att någon läser så här långt men HURSOM tänkte jag fylla i den lista jag fyllde i på bloggen 2011 (men av någon anledning inte förra året)

. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

- Var arbetslös, handlade på Systemet

. Vilka länder besökte du?

- Tjeckien

. Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014?

- Stabilitet

. Vilka datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?

- Oj, ehm, körkortet 5e nov, Tallest man on earth och flytt från GBG 14 & 15 feb

. Vad var din största framgång?

- Får jag passa på den?

. Största misstaget?

- Att jag inte lyckats styra upp med utbildningar och jobb och dylikt

. Har du varit sjuk eller skadat dig?

- Nu när jag tänker efter har jag tyyyyp inte varit sjuk en enda gång?

. Gjorde någon dig riktigt glad?

- As mentioned above; Johan, Kalle och Kim <3 Även Adak, Isabelle och massa massa andra fina.

. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

- Ledsnare, tyvärr

. Blev du kär i år?

- Var kär i början av året men efter att det tog slut – nä

. Favoritprogram på TV?

- Oh lawdy, fastnade ju som fan för Breaking Bad iaf

. Största musikaliska upptäckten?

- Se ovan!

. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

- Hahahahahahahahahah ja

. Vad fick dig att må bra?

- Vin (tveeggat svärd), folk, feminism, träning (när det blivit av) samt framtidsdrömmar

. Vem saknade du?

- Sixten

. De bästa nya människorna du träffade?

- Min högskolestudiegrupp! Fina mänskor. Lone och Nikolina även. Samt folk på Urkult.


Kommentarer
Postat av: Joppmeister (inte Joppelito)

tack för ett fint år <33333

2013-12-17 @ 04:11:00
Postat av: Henrik

Hej. Är det du som lagt ut en cover på vid protesfabrikens stängsel på youtube? Skulle du vara intresserad att spela på ett bröllop i september i så fall?

2014-01-13 @ 10:12:54

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: